Gamefraym

image-description

To unge gamere fra Haugesund startet Gamefraym i 2017/18, med mål om å bli Norges fremste plattform for konkurranser og turneringer innen e-sport. Og det er bare begynnelsen. Da de trengte konsulenter til avansert systemutvikling, fikk Boitano være med å spille!

Skrevet av den 17. oktober 2020.

E-sport vokser kraftig i Norge og globalt, der utviklingen går i retning av profesjonalisering, sponsorer og stadig nye lag og spill. Akkurat som tradisjonell idrett trenger anlegg for å kunne trene og holde turneringer, har e-sport de samme behovene. Gamefraym gir allerede arrangører og gamere et godt utgangspunkt for å drive e-sport videre. For øyeblikket er plattformen tilpasset kravene til gamere på et høyt nivå. 

Men enn så lenge er e-sporthverdagen fortsatt preget av betydelige tekniske begrensninger og manuelt arbeid, både administrativt og økonomisk. Med andre ord, en stor mulighet til å kunne tilby fullautomatisk gjennomføring av konkurranser og turneringer, med sømløs integrasjon mot kjente ferdighetsbaserte spill som CS:GO, FIFA med flere. 

Måtte bare bli med tidlig

Gamefraym og Boitano skaper de tekniske rammene og funksjonalitet, spesielt i samarbeid med arrangørene. Samtidig bygger vi opp og støtter et aktivt miljø. Å jobbe direkte med andre gründere i små team med raske beslutninger og høyt tempo, er akkurat slik vi liker det i Boitano. Vårt bidrag i samarbeidet er systemutvikling og strategisk sparring, der vi hovedsakelig investerer arbeidstid. 

Gamefraym ble lansert våren 2020 og det har blitt avholdt en rekke turneringer i Counter-Strike, PUBG og Valorant. Den 14. september gikk starten for en av de første bedriftsliga turnering i Counter-Strike. Les mer her https://www.kode24.no/kodenytt/na-far-norske-utviklere-bedriftserie-i-csgo/72787744.
 
Målet er at Gamefraym skal være attraktivt for en mengde gamere, og et bredt publikum fra hele verden.